25 dec. 2014

Jul- och kuldag

Under natten har stora mängder vatten  pumpats in i viken. Bryggorna var så när under vatten och det händer inte ofta. Undrar hur långt ut vattenlinjen gick på Ölandssidan?
Det har varit en otroligt vacker dag och det lilla snötäcket ligger kvar. 
Jag ägnade förmiddagen åt att repa upp det jag stickade igår. Jag hade ju tänkt att rosorna skulle vara spegelvända på andra vanten men det glömde jag i julaftonsivern. 
Nu ser i alla fall vantarna ut som jag tänkt mig. De är improviserade men rosorna är från ett gotländskt mönster och jag tycker att röda rosor mot mörkgrå botten är så fint. 

Luna fotobombar som vanligt. Den kissen är överallt. 

Lilla dot fick halvvantar i julklapp. 
Precis vad hon önskat sig och de passade perfekt.
 Dagens ruta är julröd idag igen.
 Det tror jag inte den blir i morgon. 
Fem minusgrader visar termometern ikväll. Helt okej en juldag som denna.
 Finfint. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar