18 dec. 2014

Julstök i ny tappning

Det finns så mycket att göra så här års. För de som vill och orkar. Jag vill men det är några naturkrafter som håller mig tillbaka tror jag.
Igår när jag kom hem efter en lång dag så stod maken och torkade vatten. Varmvattenberedaren tyckte det var dax att bli fontän, så här en vecka innan jul. Suck. Och i morse när jag vaknade hade jag lite ont i halsen. Under dagen började näsan täppa igen och nu i kväll har baciller och virus jobbat sig ut i hela kroppen. Ingredienserna till julgodiset och julbaket får stå kvar på bänken ett tag till. Nåja, det blir jul i alla fall och julstök har vi, även om det är julstök i ny tappning. Julen är ju bara en dag eller tre och snart är de förbi men det är inte så här jag vill ha det. Morris och jag surar lite. Suck suck.

Kommer ni förresten ihåg vanten som Morris satte tänderna i under ett obevakat ögonblick?
Mina bästa och mest välanvända halvvantar var inte längre ett par.
Det måste åtgärdas.
Snart är det två hela vantar igen.

Gårdagens ruta var tom, som en tom varmvattenberedare och en tom knopp.
Dagens ruta är som en förkylning i hela kroppen.
Trots allt är livet både ljust och trevligt emellanåt, som på jobbet när vi hade julknytis på lunchen.
Gott gott gott.
Det är en glädje att ha så bra arbetskamrater!

1 kommentar:

  1. När vad tråkigt varför gör vattentankar som de vill:(
    Hoppas att förkylningen springer förbi så att du kan julbaka/pyssla de närmsta dagarna.
    Krya på dig

    SvaraRadera