19 dec. 2014

Tittar på varandra

19:e december, 5 plusgrader och sol i flera timmar.
Utsikten från huset vid havet är vidunderlig, som alla dagar när det är klart väder. 
Blå jungfrun och jag tittade på varandra en lång stund medan jag försökte varva ner efter en intensiv dag. 
Havet var alldeles svart.  
Luna är en stor tjej nu men hon följer ändå med mig när jag går ut på bryggan och tittar till havet och horisonten. Vi gillar sånt, Luna och jag. 
Jag undrar om de här julklappsvantarna blir klara till julafton. Mönstret finns i dagens lucka i Stickameras julkalender. Jag har stickat flera par och de är både varma och sköna eftersom man stickar med två trådar. 
Jag stickar i Austermanns Caleido, samma som i mönstret, ett helt underbart garn.

Dagens ruta är lite förkylningsfebrig. Det går inte att hejda eländet. 
Bara att acceptera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar