18 nov. 2014

Trattfri afton

Två trattfria glada tjejer busar runt här hemma ikväll.
Vilken lycka att få tvätta både sig och sin syrra, utan tratt.
Ordet för dagen är rum och självklart blir det en bild på mitt syrum.
Två av mina symaskiner står alltid framme på det tyvärr allt för trånga bordet. På väggen hänger en korsstygnstavla med björnar som jag började på när jag väntade sonen. Han var väl typ 7 år när den blev klar och då ville han inte ha den i sitt rum... I fönstret hänger en ljusslinga med sommarblommor. Finare än en gardin tycker jag, i alla fall just nu när allt ljus behövs.

Färgglatt skulle jag ju tänka idag och jag tycker att jag lyckats bra.
Dagens ruta blev i finaste färgen och sinnet har varit färgglatt stora delar av dagen i alla fall, 
Den nyligen påbörjade stickningen ska bli en stor halskrage, en Willow.  
Garnet är Lang Jawoll magic 6-ply i finaste färgerna. Problemet är bara att jag har fått en ny idé om ett par tvåändsstickade vantar... Varför har jag inte fyra armar ikväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar