21 nov. 2014

Himmel!

Dagens ord i Ulrikas fotoutmaning är himmel och jag funderade på om himlen finns.
På den här bilden syns inte ett spår av någon himmel. Allt är bara vitt där ovanför mig. Vitt och liksom innehållslöst. Himlen gör sig faktiskt mycket bättre tillsammans med havet än med mig. Himmel och hav, en oslagbar kombination.  
Vad vore havet utan sin himmel? 
Några som också gör sig bra tillsammans är de tre kattdjuren i vår trädgård.
Under några sekunder i eftermiddags var de som en installation men sen såg Minerva en fågel och allt var förbi.

Dagens ruta är så lättad.
Jag har varit och rotfyllt en tand och min nye tandläkare är så otroligt bra. Det är nästan, men bara nästan, ett nöje att gå till tandläkaren numera. Ett dyrt nöje visserligen men ändå.

Förutom himla-tankar och tandläkarbesök så har jag ägnat dagen åt att läsa Kvicksand av Henning Mankell. En liten recension kommer endera dagen. Kvällen däremot ska ägnas åt sista delen i West Knits mysteriesjal för 2014
Fredagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar