27 nov. 2014

Supersnabbt pynt

I någon slags panik över för mycket att göra och för ansträngande saker så fick jag för mig att adventspyssla i höghastighetsfart. Köpte en murgröna, en julstjärna och en amaryllis på ICA på hemväg från jobbet, tog fram vackraste keramikkrukan från Resmo krukmakeri och en påse lecakulor, hittade ett rött band med vita hjärtan i bandlådan och - vips! så var pysslet klart! 
Katterna har redan provsmakat murgrönan och blivit bortkörda men jag misstänker att de kommer testa igen när inte matte ser... Jag hoppas ändå att de kommer låta krukan vara.
Minerva är ju fullt upptagen av att spela spel så hon kanske låter bli murgrönan?
Katta med platta.

Ulrikas fotoutmaning är Idag åt jag... och jag anstränger mig inte för att ta en urtjusig matbild. Nej, när jag ändå var inne på ICA för att köpa blommor så slank det med några frallor och ett par prinsessbakelser. Hela kostcirkeln liksom...
Hm, gott var det i alla fall!

Dagens ruta är förfärligt stressad. 
Snart kanske jag kan slappna av lite. Eventuellt.

2 kommentarer:

  1. Akta bara så fröknarna inte äter på julstjärnan - den är riktigt farlig för dem. Vet inte hur det är med de andra två. Tyvärr är det en myt att katter inte äter på växter som är giftiga för dem. Vissa bryr sig inte alls andra, som yllemumsaren, äter på alla växter om chans ges...

    SvaraRadera
  2. Jag vet, men *peppar peppar* än så länge har de inte rört julstjärnan. Tack och lov! :-)

    SvaraRadera