26 nov. 2014

Kategori obegripligt

Det finns saker man kan förstå och så finns det saker som är helt obegripliga.
Jag har en etsbro i munnen och när den lossnade lite grann så förklarade min förra tandläkare att det var omöjligt att ta bort den, än mindre sätta fast den igen och att enda sättet att lösa problemet var att slipa ner två friska tänder och bygga en tretändersbro. Det fick mig att byta tandläkare. Den nye tandläkaren tog mindre än 30 minuter på sig för att a/ ta bort etsbron b/ göra den ren och c/ sätta dit den igen! Och det till en kostnad av tre promille eller nåt av vad den gamla tandläkaren ville ha för sin lösning. Hur kan två yrkespersoner med samma utbildning och samma, nåja, kompetens göra så otroligt olika bedömningar? Detta är för mig helt obegripligt! När den nye tandläkaren idag med en vanlig petmoj, förlåt mig men jag har ingen aning om vad verktygen en tandläkare använder heter, fick loss etsbron så ville jag skrika VA? VA? VA? och pussa honom på pannan men jag är inte säker på att jag varit välkommen tillbaka om jag gjort det så jag lät bli.

Mina små brudar har helt olika stil. Den ena ligger ofta på sidan och tar så stor plats som möjligt.
Den andra rullar oftast ihop sig och gör sig så liten som möjligt. 
Varför det är så är också ganska obegripligt men beror förmodligen på gener, eller helt enkelt på tycke och smak?

Ulrikas ord för dagen är symbol och en blomma, ett ljus och en kopp te är symbolen för trygghet, vila och frid. 
Utan te och ljus, vem hade jag varit då?

Dagens ruta är After work. 
Och då menar jag inte pub-snack-after-work.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar