8 nov. 2014

Sofförvirring

Novemberpaketet med Karins hitte på(se) stickade sig nästan själv. 
En mjuk och gosig halskrage som gick snabbt att sticka och jag stickade utan att det gjorde ont!
Den här kragen har redan varit ute med mig idag. Den passar så bra och är ju i finaste färgen för en som gillar turkost. 
Kalla vinterdagar kommer den vara perfekt.
Idag är det förstås ännu en grå höstdag. Flytande är ordet i Ulrikas fotoutmaning och flytande är vad vi håller oss. 
Flytande och isfria. 
Flytande, isfria och spanande. 
Egentligen är jag på dåligt humör. Maken och jag letar efter en ny soffa och vi hittar massor av soffor som är stora som flaggskepp, och soffor som är supersnygga men stenhårda att sitta i, soffor där sitt- och ryggkuddar redan innan de är använda säckar ihop i tråkiga former men vi hittar inte en ganska liten soffa med fasta kuddar som ändå är bekväm att sitta i. Varför måste soffor vara stora som flaggskepp föresten? Vi vill ha ett rum med soffa i, inte en soffa med väggar runt. Typ.
Denna sofförvirring ledde till en frustrerad och irriterad ruta. 
Inte tänker jag soffsura mer idag, nu ska jag sortera garn eller nåt annat kul. Det är ju lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar