17 nov. 2014

Koft-dax!

Idag börjar Stickameras koft-kal och jag vill absolut vara med och sticka den perfekta koftan, perfekt till min kropp alltså. Jag tänker mig en enkel modell med V-ringning, midja, vidd nertill och, viktigast av allt, fickor.
Nu ska jag titta igenom garnlagret. Jag är ganska säker på att det finns garn som passar... men finns det i rätt färg och kvalitet? Det är frågan.

I Ulrikas fotoutmaning är det S som i... idag.
S som i stackars små trattkatter!

Två ynkliga små brudar som varit hos veterinären idag. Det är verkligen synd om dem. Tänk själv att ha tratt över huvudet. Hu.

Dagens ruta är färgglad!
Det behövs verkligen så mycket färg det bara går när dagen inte ljusnar alls och allt är blött och blåsigt.
I morgon ska jag också göra allt jag kan för att det ska bli färgglatt. Japp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar