8 mars 2013

Från oro till glädje och trygghet

Vissa saker är svårare än andra att ta sig igenom. Mitt första indigofärgade täcke i regnbågsutmaningen kallar jag Orostäcket för det är så mycket oro insytt i varje söm och i varje del. Nu när jag är klar med det känns det bra, jag tror täcket varit terapeutiskt på något sätt.
Täcket är stort som ett rejält enkelsängstäcke, ca 170 x 250 cm. Inuti är det bomullsvadd. 
Tygerna köpte jag för länge sedan på Lapp-Elisa. Jag tror alla är från danska Stof. 

Baksidan är en riktig smålänning gjord av sånt som fanns hemma. 


Det här är alltså Orostäcket. Perfekt att krypa in och gömma sig under, även om man är stor.

5 kommentarer:

  1. Härligt täcke och fin kvittning!
    kram

    SvaraRadera
  2. Mycket fint täcke i trevligt mönster och snygga färger! Kram

    SvaraRadera
  3. Täcket är jättefint och ger ett lugnt intryck - ingen oro alls.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Underbart täcke!
    Harmoni skulle du kunna döpa det till!
    Kram//Maja

    SvaraRadera