6 mars 2013

Rosa och grönt

Det var en motig morgon idag, en sån där när man bara vill vända sig om och dra täcket över huvudet men det gick verkligen inte an så jag gick upp och klädde mig i gladaste kläder, allt för att försöka lura mig själv. Det gick förvånansvärt bra.
Rosa klänning, sköna Offe-koftan och en filtros - och knallrosa ben förstås. 
Jag har inte sett eller hört några tranor än, men det sägs att de siktats vid Hornborgarsjön redan. Jag fick nöja mig med några på tvn när jag kom hem från jobbet och slängde upp mina rosa ben i soffan.

Jag tar några varv på Levenwick-koftan, den som är grön även om den ser grå ut. 
Ärmar och fåll kvar. 
Jag tror jag fortsätter med den en stund till.

1 kommentar:

  1. Mycket färg och mönster på en och samma gång är en himla bra medicin med nedstämdhet :)

    SvaraRadera