23 mars 2013

Även en klon behöver omsorg

Det är något med tjejer och dockor.
Inte alla tjejer och inte alla dockor, men mellan mig och mina i alla fall.
Den här lilla damen har fått en ny mössa idag.
Den är stickad efter mönstret Pixie hat i Manos silk blend på stickor 3.25 mm. 
Min blonda cutiepie är en klon och ingen riktig Blythe men hon är ack så lik sina förebilder och väldigt fin ändå. Min plan är att byta hår på henne och då byter man inte bara håret utan hela skalpen. Det låter våldsamt men jag hoppas det ska gå bra. Och skulle det inte funka så är det bara att sätta på den blonda kalufsen igen.
Hm, ska nog sticka en kofta också. Det är kul att göra dockkläder för de går ju så snabbt.
För övrigt kan jag meddela att det inte snöat idag!
Bra där!

2 kommentarer:

  1. Skönt att dockan fick en fin mössa, vintern verkar in te släppa.

    SvaraRadera
  2. Åhh vilken söt mössa! Du har inte lust att sticka en mössa till min docka också? Betalar naturligtvis. =)

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera