17 mars 2013

Enkla nöjen

Solen är på väg ner efter en kall och fin dag. 
Jag har växlat mellan enkla nöjen som att filosofera, sticka, sy och läsa och det har känts helt perfekt att inte ha annat att göra än det. 
Sockmönstret heter Pomatomus och är ett gratismönster från Knitty. Jag stickar i garnet Frost från Svarta fåret på stickor 2,25 mm.
Då och då syr jag ihop några av frostblocken - de frostigt blå, inte att förväxla med Frost-garnet.
Jag hade tänkte avstå ifrån att sy stora täcken ett tag efter att ha gjort klart orostäcket. Det här blir ca 250 x 250 cm. Så gick det med den föresatsen...

Lite av det jag filosoferar över idag kommer från Janesh Vaidya:

Alla har ögon att se skönheten i soluppgången
men många av oss är blinda och tar inte emot de gyllene strålarna i sitt inre.

och

Om din livssituation är svår, eller om du känner att ditt sinne är väldigt rörigt, så är det bästa tillfället att öva. Utan att faktiskt vara på plats i havet där de mäktiga vågorna finns kan du inte lära dig att surfa. Om du aldrig ställs inför utmaningar i livet kommer du aldrig att få veta vad ditt sinne förmår att uträtta.

Visst kommer de ljumma uppvindarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar