10 mars 2013

Allt mellan himmel och jord

Sedan flera år tillbaka så träffas ett gäng tjejer/kvinnor/damer och syr tillsammans ett par gånger om året. Den gångna helgen var det dax för vårens syfrossa.
Jag gav mig av hemifrån i solens sken. Någon hade ritat streck på himlen och det var så vackert. Sedan har jag passerat rejäl kyla med lågt stående sol, snöstorm och nu när jag är hemma igen är det sol och lätta moln.
På ett sätt har det varit en konstig syträff för jag har nästan inte sytt alls, däremot har jag klistrat tyg. En sybox och en så kallad quiltbox för förvaring av pågående projekt har blivit till. 
Ingrid och jag gjorde var sin sybox och de matchar varandra lite grann. Lådorna var jätteroliga att göra! 
Förövrigt har min helg bestått av stickning, god mat, och -Jo då, lite sömnad samt underbara vänner. 
Tyvärr fick jag sällskap av både hjärtklappning och migrän ett tag men det förtar inte värdet av helgen!

4 kommentarer:

  1. Det låter som en härlig helg i en fin gemenskap med likasinnade vänner! Att tillverka en sybox verkar spännande, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. vilka läckra syboxar!! Var hittar man mönstret till dem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Materialsatserna till syboxarna är köpta på Husqvarnabutiken i Vimmerby. De var verkligen jätteroliga att göra!

      Radera