16 mars 2013

Nej det luktar inte gott

En lördag som många andra, med städning, tvättning och renbäddat men också en lördag som inte varit som någon annan eftersom jag varit på innebandymatch mellan Westervik och Lindesberg. Jag var förberedd på höga ljud och hade öronproppar med mig men jag var inte beredd på att andra innebandytittare hade dränkt sig i parfym. - Om du tillhör dem som använder parfym - är det för att du tror att du luktar illa eller är det för att du tror att du kommer lukta gott? Vi som inte tål parfym och andra starka dofter kommer inte tycka att du luktar gott. Däremot så ger det både huvudvärk och i värsta fall andningssvårigheter. Så tråkigt och onödigt. Ja, jag är lite sur...
Under uppvärmning och mellan perioderna så stickade jag lite. 
Men sen var jag tvungen att repa upp mönstret när jag kom ut. Typiskt men jobbet räcker längre på det viset. Jag hade tagit en del maskor åt fel håll och så ville jag inte ha det.
Westervik vann. 
Solen var på väg ner när vi åkte hem. 
Jättefint och stämningsfullt. 
Nu ska jag sticka om det jag rev upp och försöka låta bli smågodiset som står på soffbordet. Jag tror jag vet vad som är lättast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar