18 mars 2013

Naturligt och avigt

Rysskyla, sibirisk vinter, ischock - ja alla uttryck som kvällstidningarna lockar läsare med fungerar just nu. Fy så kallt det är! Inte så farligt när man kollar termometern men väldigt påtagligt när man går ut i blåsten. Burr!
Jag skulle verkligen behöva en kofta, men Levenwickkoftan är inte klar än även om knapparna nu är fastsydda.
Det känns som om koftan blir lite stor vilket är väldigt onödigt men vi får se när den är blockad och klar. 
Knäppkanten är jättefin men jag tycker att raglanökningarna i aviga maskor inte är så särdeles snygga. Tittar jag noga på mönstrets bilder så är de inte så snygga där heller - borde tänkt på det från början och gjort på ett annat sätt men nu är det så dax.

Förövrigt har jag varit hos frissan. Håret blir ljusare och ljusare och det är inte för att jag färgar det. 
Grått äger.
Naturligtvis.

1 kommentar: