3 mars 2013

Vasaloppet stickanstajl

Första söndagen i mars är som alltid i Vasaloppets tecken. Min twist på det hela blev att från start till elitens mål sticka klart första Astrakansockan.
Utgångsläget var att benet och hällappen var klar så jag började klockan 8 med att plocka upp och sticka hälkilen. Jag stickar i Schoppel wolles Admiral på stickor 2,25 mm.
Sen var det bara att jobba på. Vissa skador får man räkna med under långlopp, i mitt fall begränsades det till torrfällande garn. 
Nån kilometer innan Aukland åkte över mållinjen så sydde jag ihop tån. 
Där satt den! 
Nu måste jag ta en välbehövlig vila innan socka två blir till.
Vila mellan långlopp är grejen, så jag kastar mig inte över femmilen.

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar färg! Fin mönster! Men visst är det jobbigt när det torrfäller. Vad gör man?
    kram

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg socka! men torrfällande garn är ytterst irriterande, jag stickar i ungefär samma färg fast ett dansk lingarn. Fy vad det torrfäller, bara att hoppas att det ger sig vid blötläggning i ättika.

    SvaraRadera