9 okt. 2011

Om man skulle sy en klänning för en gångs skull?

Jag vet. Jag snöar in på saker, och kan liksom inte stanna efter en. Det kommer nya idéer som trängs i huvudet, och en del tjatar tills jag testar dem på riktigt. Ett jeanstyg har legat i hyllan ett tag, och jeansklänningar kan vara väldigt sköna när det är lite svalare ute, så varför inte sy en? Sagt och gjort!
Jeanstyg fram, rita mönster med fickor, matcha ringningen till randiga Gratituesjalen sy och pressa och så tjata på maken att han ska med ut och ta några bilder.
 Ibland tror jag det skulle vara lättare att klämma på honom det jag sytt och själv fota, för jag har en miljon åsikter om hur bilder ska tas och vad den som fotar ska tänka på. Stackarn...
***

7 kommentarer:

  1. Jättesnygg klänning!
    Hmmm jag har jeanstyg liggande som jag inte vet vad jag ska göra med...men det får kanske ligga till sej ett tag till.
    Du fick mej så inspirerad av dina förra klänningar, så nu har jag beställt Ottobree-mönstret:)))))
    kram och ha en trevlig söndag, Gunilla

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Gillar halsringningen så att Gratitude passar!
    Jag har jeansbitar som ska bli en lappkjol, men ingen tid...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du kan Du! Snygg klänning och också snygg modell, då menar jag den levande!
    Jag har tyg, tid men inte förmåga :-(
    kram
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Snygg klänning! Var kan man få tag i mönster? Du brukar säga att du ritar av nåt gammalt plagg, men var kommer det mönstret ifrån? Eller är det "köpeplagg" du ritar av? Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  5. Tack Gunilla, Gunilla, Gunilla och Maja! :o)

    Gunilla G - Jag har inget mönster, utan börjar lära mig hur stor jag är och hur delarna ska se ut för att passa mig, och så försöker jag sy som jag vill ha det. Som här, då jag ville ha en lätt utställd kjoldel men en ganska figursydd överdel. Utgå från något mönster du har som passar, och så ändra och testa!

    SvaraRadera
  6. Modellen är fin på dig! Allt klär en skönhet ;o))

    SvaraRadera
  7. Snygg klänning. Visst är det skönt med jeansklänningar. Jag har också tyg som ligger, och även ideér i huvudet, få se när jag får tid till det.
    Kram

    SvaraRadera