29 jan. 2016

Vårfåglarna kommer

Jag tror det behövs vårfåglar nu så därför stickar jag Songbird mittens.
Jag trodde att mitt mörkgröna garn skulle räcka till två vantar men det räckte bara till en och en halv. Mer garn är beställt men jag var liksom inte klar med vårfåglar så jag började på en i vinrött och vitt också.
Den här gången är det lyxigt mjukt garn till skillnad från den mörkgröna som är ull som sticks lite.
Det här blir finfint!

Igår när jag var ute för att hämta posten var himlen underbart rosa. Hänförande fin.
Jag stannade till där nere vid vasskanten en stund och bara njöt. 
Isen har försvunnit i en rasande fart men det har varit upp mot tio grader i flera dagar. 
Min lilla Luna är också en njutare. Idag kom jag på henne med att sitta på soffbordet, vilket är strängt förbjudet, men jag kunde inte köra ner henne direkt när hon satt så fint och tittade på ljuslågan. 
Hon aktade morrhåren väldigt noga. Tur det.

2 kommentarer:

  1. Så fine disse vottene blir! I begge fargekombinasjonene!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är ett väldigt fint mönster så det blir liksom bra av sig själv. :)

      Radera