27 jan. 2016

Sockklubbssockor

I slutet på förra året fick jag nöjet att teststicka Dödergöks sockor Actiniaria, första mönstret i Manduzanas och Dödergöks sockklubb 2016 som nu är släppt och utskickat till dem som beställt.
Det var en väldigt rolig stickning och sockorna sitter perfekt!

Mönstret finns just nu bara i sockklubben men kommer att släppas i juni 2016. Då kommer man kunna köpa det via Ravelry
Mönstret är på svenska. 
Mina är stickade i sockgarn från Manduzana i, enligt mitt tycke, finaste färgen. 
Sockorna har fina detaljer och en väldigt snygg häl. Sånt gillar jag! 
De här sockorna stickade jag som sagt förra året och jag kan avslöja att vi som teststickade de här också har teststickat mönster nummer två i sockklubben. De är så klart hemliga än så länge men de var om möjligt ännu roligare att sticka! 

Dagen idag har jag inte så mycket att berätta om. Den har varit stillsam och tyst.
Och ganska grå.

1 kommentar: