20 jan. 2016

Disharmoniskt mitt i harmonin

En del dagar är så konstiga, som om hela atmosfären är i disharmoni och allt känns tungt, grått, ledsamt och tråkigt. Så tycker jag att det varit idag. Trots att det är så vackert ute. Kanske har jordens magnetfält rubbats lite, kanske är det solstormar, kanske är det bara i mig. Vad vet jag.

Jag vågade inte gå ut på bryggan.
Himlen var så otroligt vackert blå. Igen. Tänk att den kan vara så oemotståndlig dag efter dag. 
Vintern busar med allt, gömmer, klär om och trollar fram sidor som aldrig annars syns. 

Ingen av mina stickningar passade denna konstiga dag så jag plockade fram virknålen i stället. 
Ibland behöver man göra något annat. Något nytt.


1 kommentar:

  1. Ibland är dagarna såna... oavsett om det är i det Stora Universum, eller om det är i Ditt Universum. Kanske behöver man såna dagar för att bättre uppskatta de Bra Dagarna. Kramar till dig! <3 /Sofia

    SvaraRadera