26 jan. 2016

Uppvisning

Nu har jag bott i min nya halskrage i två dagar och jag älskar den! Finaste färgerna och skön att ha på sig. Ett mycket lyckat stickprojekt.
Som ni ser är all snö borta nu, fast det är inte så konstigt eftersom det var sex plusgrader idag.

Våra fyrbenta vänner hade uppvisning när jag kom hem från jobbet.

Minerva är snabb som en blixt så jag hann inte ta några skarpa bilder på henne när hon klättrade i fläderbusken.
Luna däremot visade gärna upp sig. Hon är så graciös den katten. 
Hon glider liksom fram på trädgrenarna, oavsett om hon ska upp eller ner. 
Morran är inte fullt lika smidig men han ville stila för sin matte och poserade stolt. 
Han kan verkligen sträcka på sig den katten. 
Tjusig är han, det fick jag hålla med honom om. 
Ja, ända till han skulle ner. Som jag skrattade! 
Han är en galet rolig katt och han gör allt för att få mig att skratta. Han fastnade förstås på nervägen men inte värre än han tog sig loss innan jag hann fram och så tittade han på mig med blicken som sa att han hade allt under kontroll och att det faktiskt var meningen att bryta några grenar och vila en stund i en klyka. Jo då, visst.

Ikväll värkar axlar och nacke så det blev bara ett par varv på en stickning som varit på gång ett bra tag nu. 
Garnet är verkligen fantastiskt och en fröjd att sticka med. Det är ett Moods of colors-färgat garn och färgen heter Valborg. 
Någon dag när jag inte har så mycket värk ska jag racer-sticka på den där sjalen!

5 kommentarer:

  1. Halsen din er så fin! Så bra at du er fornøyd og liker å bruke den :) En morsom fremvisning av de fine kattene. Det er bra at de er flinke å underholde matmoren sin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är härligt med djur som gör oss glada. :)

      Radera
  2. Din halskrage är väldigt fin. Är det ett eget mönster eller finns det att köpa? Vilka supersöta och roliga katter du har. Jag har haft katt/katter i hela mitt liv men inte just nu då jag bor lite olämpligt. Men längtar efter katt...
    Lena i Östersund

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katter är verkligen mysiga kompisar. :) Här har jag beskrivit hur jag stickat halskragen. Jag stickade i tunt sockgarn på st 3-3,5mm tror jag och så virkade jag ihop kortändarna när den var tillräckligt lång för att sno två varv runt halsen. http://anettemcl.blogspot.se/2015/12/granslost.html

      Radera
  3. Tack för ditt svar!
    Jag har en massa rester av Baby Merino som jag tror kan passa till en sådan halskrage. Ska bara tanka lite mer kaffe innan jag börjar :)
    Lena i Östersund

    SvaraRadera