10 jan. 2016

Siktar framåt

Nu närmar sig min julledighet onekligen sitt slut. Det har varit bra veckor men jag har förstås inte hunnit med att göra allt som jag önskade. Symaskinen står oanvänd och mycket annat är ogjort men det gör ingenting. Det kommer fler dagar.
En sak som i alla fall har blivit gjord är promenaderna. Precis som förra julledigheten så planerade jag att gå lika långt som ett maraton och det har jag gjort, med ett par kilometers marginal. 
Det har varit sol, torrt, regn, snö, oplogat och halt, ja lite av allt. Många härliga timmar! 
På dagens runda såg jag att det var fler som tagit sig en sväng eller två.

De senaste två dagarna har varit fullbokade men jag har stickat några maskor, med betoning på några. 
Hur som helst, i morgon är det vardag igen och då är det dax att börja på min nya kalender.
Från en grå till en ljusblå. 
Nu siktar jag framåt mot ett ljust och fint år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar