3 jan. 2016

En dag för det man vill

En hel dag utan en enda inplanerad sak är en underbar lyx när man har så mycket roligt man vill göra och jag har tagit väl vara på dagen.
Jag tog en långpromenad i det lätta snöfallet och så många som jag mötte idag har jag inte mött på någon av alla promenader jag tagit runt ön. Är det all julmat som ska bort eller nyårslöften som ska infrias?
Jag gissar att jag inte kommer möta lika många när jag går samma väg om en vecka.

Jag har stickat lite på en eklövsvante. Mönstret har Johanna på Fjällboshop gjort. 
Och så ville min inre gudinna lämna ett meddelande. Ja så tolkar jag det.
Tro att det går. 
Det är lyx att ha intressen så man kan fylla en dag.

2 kommentarer:

  1. Så vackert med en inre gudinna!

    SvaraRadera
  2. Visst är det en lycka att ha kraft att förverkliga sina intressen - och inte göra som många säjer - när jag blir pensionär ska jag göra ditten och datten. Vi lever i nuet och vi tar vara på våra förmågor och ger våra intressen den tid som annars så lätt bara flyger iväg. Och tiden vi ger våra intressen och hobbyarbeten ger utdelning i form av lycka i själen! Blir så lycklig när jag ser dina arbeten! Kram på Dej från Vivianne

    SvaraRadera