7 jan. 2016

Fötter i fokus

När man är ledig så är det bäst att passa på att ta hand om sig själv lite extra., Idag har jag trotsat snö och blåst och varit ute och gått och dessutom har både mina fötter och min själ blivit väl omhändertagna hos min bästa zonterapeut.
Verklig lyx. 
Det snöade ganska mycket när jag var ute och alla vägar var oplogade men det var en härlig promenad. 
Jag har inte deppat det minsta för mössan som blev för stor. Just nu ligger den i tvättmaskinen och valkas. Kanske kommer den ut som en lagom stor mössa, kanske kommer den ut som en liten boll som kan fyllas med garnrester och bli en leksak. Hur som helst så blir den nog bra till någonting och en ny mössa är redan på gång. 
Lite tunnare garn och en något tunnare sticka borde ge mig en lagom stor mössa. Hoppas jag.

2 kommentarer:

  1. Ser jättefint ut! Vad stickar du med för garn/stickor? Jag stickar provlapp, men får inte till stickfastheten riktigt... Kramar Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt det där med stickfasthet, det skiljer så mycket på garn, typ av stickor, om det är rundstickat eller fram och tillbaka. Till den nya mössan har jag sockgarn, 400m/100gr, och st 2.0 mm och det stämmer än så länge.
      Kram

      Radera