17 jan. 2016

Små rara ärtor

Det är lätt att fastna för vissa saker och när jag för första gången för några veckor sedan såg Lazy Girl designs mönster Sweetpea Pods så visste jag att jag ville sy en sån. Tyvärr har jag ännu inte fått tag i något mönster då de var slut på ett ställe och inte inkomna på ett annat, så på egen hand klurade jag ut hur de kanske är gjorda och har sytt något som i alla fall liknar originalet lite grann.
Det var minst sagt beroendeframkallande och nu har jag redan sytt en hel bukett.
Det är små gömmor som man kan ha allt möjligt i, godis, hårklämmor eller kanske sina mediciner. 
Varje liten gömma har en fin insida. 
De är inte stora men väldigt söta.
Jag kommer absolut sy fler!

Dagens promenad var en riktig solskenshistoria. 

Inte ett moln på himlen så kylan kommer nog att hålla i sig åtminstone någon dag till. 



Maken har blivit rejält förkyld så nu försöker jag se till att inte bli smittad.
Kanske kan solgula apelsinklyftor hjälpa.

9 kommentarer:

  1. Oj vilka fina gömmor. Ser bättre ut än originalet. De där får jag också klura på. Smarta. Bra bilder. Hoppas det är ok att knycka din idé. Kan göras lite större så det får plats några nappar till barnbarnet. Tack för alla vackra bilder. De värmer.
    Kram Birgitta på Tjörn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag var ju bara tvungen att sy en större modell för att visa hur lätt det är :) Sy av hjärtats lust! Kram

      Radera
  2. Ja de där är helt klart beroendeframkallande. Skönt att jag inte är ensam om att känna så. Dina är jättefina. Så roliga att sy. Jag har gjort 6st (inte hunnit blogga om dem ännu.) och det kan nog bli fler i framtiden. Du bor så vackert. Ha det bäst! Och tack för att du delar med dig. Du inspirerar! Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar "bukett med gömmor"!
    Och som Du skriver; insidorna är mycket vackra de också.
    Jag blev "sugen på att pröva att sy ett par stycken", jag med.

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Du kommer säkert att fastna för dem du också! :)

      Radera
  4. Dom är bara för söta, visst blir man sugen på att prova en sån, men som sagt det är svårt att få tag på mönstret..
    Vilka underbara bilder du lägger upp/ Immi

    SvaraRadera
  5. Such a gorgeous pouches and great pics,thanks for sharing!

    SvaraRadera