24 juli 2014

Varmt liksom

När det var som varmast på förmiddagen så tog jag min tillflykt till syrummet. Jag testsyr ett mönster åt en kompis och det fungerade alldeles utmärkt.
Det är sammanlagt nio stjärnor som ska sys och endast den största är helt klar. Roligt och förvånansvärt enkelt.
När jag hellre ville vara ute så tog jag mig an att fästa trådar. 
En väldig massa trådar! Nu ligger två sjalar på blockning ute på altanbordet men de hinner inte torka innan natten och var ska jag förvara dem så inte kattungarna kommer åt dem i natt? Nackdelen med öppen planlösning i huset.

Dagens ruta är varm, varm, varm. 
De här sköna bönorna tycker nog också att det är varmt. 

De ligger så roligt de där små. Det är som att ha bebisar, man kan sitta och titta på dem när de sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar