2 juli 2014

Överhettat

I dag har det varit väder! Vilket väder! Emellanåt har regnet bokstavligen stått som spön i backen för att sedan spricka upp och låta de konstfulla molnen segla i väg.
I fikarummet på jobbet har vi i ett par dagar  pratat om Galenskaparna och Aftershaves Inofficiella Parad-VS i gymnastik i ICA-hallen i Potsdam. Som vi skrattat åt brysselsteg, vinkelvolter, vakuumhopp och indiaanen! Jag var tvungen att titta på avsnittet igen.
Klippet finns på You tube i en massa varianter om du glömt.

På tal om gamla hederliga program så kommer här ett gammalt hederligt husmorstips. När man kokar saker som gärna vill koka över, typ pasta, kan man lägga en träsked eller trägaffel på grytkanten. Vattnet kokar inte över. Trolleri! 
Så skönt att slippa torka av spisen när överhettningen slagit till.

För övrigt känner jag mig ganska överhettad i dag. Allt för mycket koncentration och anspänning ledde till ett par timmars sömn när jag kom hem. Långt ifrån optimalt. Dagens ruta är lite överhettad till färgen. 
Snart är jag nog i fas med mig själv igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar