8 juli 2014

Bädd av rosor

Många har sagt till mig att det är perfekt att flytta in i huset vid havet så här års. De har förstås rätt. Det är vackert, både ut över havet och i trädgården. 
Den lilla vägen sista biten till huset silar sommarsolen så fint. Jag vet att det inte är lika charmerande och förföriskt i november eller februari men när vi kommer dit har det blivit en vana att gå den här vägen och huset har förhoppningsvis blivit ett ombonat hem. När jag hör någon säga att det är perfekt att flytta in på sommaren när det är som vackrast får jag en bestämd känsla av att de vet att det inte är lika kul sen. Som om de döljer något de, men inte jag, vet. Men nu är det sommar och allt är bedövande vackert. 
De blekrosa rosorna niger lite försiktigt i vinden. De lockar och pockar och jag köper det med hull och hår. Nu är nu. Sen får vi ta sen. 
Dagens ruta är som rosorna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar