10 jan. 2018

Rutor och ränder

En färgstark dag idag!
Vantarna Ika, mönster från Yll o tyll, är klara för användning men idag behövdes de knappast eftersom det var fyra plusgrader, ganska ljumma vindar och ingen is att skrapa från bilrutorna.
De här rutiga och randiga vantarna är stickade av två nystan Schoppel-wolle Edition 3 i färgerna Wärmebild och Bodenprobe (jordprov) på stickor 3 mm. 
Garnet är underbart! Så mjukt och skönt. Och tumkilen är nästan löjligt snygg. 
Fastän det är många färger så funkar de ihop på något magiskt sätt. 
Synd bara att nederkanten rullar sig lite, jag borde tänkt lite i stället för att bara följa mönstret men vantarna är fina ändå.
Vad ska jag göra nu?
- Helt onödig fråga, jag har en miljon projekt!

6 kommentarer:

  1. Lena i Östersund10 januari 2018 kl. 22:16

    Får sån lust att sticka de där vantarna jag med pga den snygga tummen ��

    SvaraRadera
  2. Toppenfina! Här behövdes då vantar idag, ca 10 grader kallar än hos dig. Men fint hade vi med! Kram på dig! Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brrr! Här håller ”värmen” i sig, dvs vi är fortfarande på plussidan. :) kram!

      Radera
  3. Så fina vantar och underbart när man hittar ett mjukt garn.Tycker det är skönt med milt väder,då kan jag fortfarande cykla.Mycket stickning hos mig,känns som du inspirerat mig väldigt mycket:-)).Så det tackar jag för och dottern också, som gillar när jag leverar sockor:-)). Ha det gott! Kram Gudrun

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt! Stickning är så lätt, kräver inte mer än garn, stickor och en plats att sitta. Mycket enklare än att ta fram tyg, kniv, linjaler, symaskin... men jag har ett par idéer så snart blir det systund! Kram!

      Radera