1 jan. 2018

Ett, två, tre...

Hej och välkommen till 2018-års upplaga av den här bloggen! Nej, det kommer inte att bli några större förändringar här, det mesta kommer förmodligen fortsätta på ungefär samma sätt som tidigare. En reklamfri blogg med mina egna fotografier i varje inlägg, bilder på massor av saker som jag åstadkommer med mina händer och bilder på sådant jag tycker är vackert eller roligt. Kattbilder kan inte undvikas med tre katter i hushållet och en och annan fundering kommer så klart också att dyka upp. En  ordvitsig rubrik kommer det säkert att bli emellanåt och garanterat en referens till Harry Potter då och då. Vid enstaka tillfällen dyker ett boktips upp och när jag varit i en bra butik med fina grejer eller superbra service eller på ett härligt utflyktsmål så berättar jag gärna om det utan att på något sätt vara sponsrad eller få betalt för det. När jag gjort något efter ett mönster skriver jag vad det heter och vem som gjort det. Gillar jag inte mönstret så skriver jag om det också. Den här bloggen är mitt lustprojekt, jag gör den och håller den levande bara för att jag vill, för att den ger mig energi och för att jag tycker att det är väldigt roligt att dela med mig. Jag blir glad för kommentarer men det är inget jag förväntar mig eller uppmanar läsaren till att ge. Ja, ni som hängt med här ett tag, och ni är ganska många som följt med mig ganska länge (Tack!), vet precis vad ni får. Ni kommer känna igen er och vill ni och tycker att det är kul att få veta vad jag för mig, vad jag funderar på och så, är ni mer än välkomna att följa med mig in i 2018! För att använda en mycket välanvänd fras:
- Nu kör vi!
Det här året började i gråskala här vid havet. Det har regnat till och från och dimman har legat tung. Jag gillar grått men jag gillar ju andra färger också så att virka lite på regnbågsfilten som vilat sedan i somras kändes som en perfekt syssla.
Jag hade gjort ganska mycket och konstaterade att en omgång regnbåge till skulle bli lagom för att få en filt i en bra storlek. 
Så nu har jag virkat, rand på rand. 
Det har varit varmt och mysigt under filten under tiden. 
Filten virkas i Catania
Nu är alla ränder virkade och jag har ungefär en triljon trådar att fästa innan jag kan börja virka en bård runt hela filten. Trådfästandet sparar jag till en dag när jag inte har lust att göra någonting annat... (risky business).

Min plan var att ägna en del av julledigheten till att rita. Än så länge har det inte blivit några längre stunder tyvärr men nån timme med snöstjärnor är i alla fall en början.
Skaparlusten är stor så här på årets första dag!

6 kommentarer:

  1. Tack Anette för att du kommer att glädja oss ytterligare ett år. Har sagt det förut och säger det igen, jag älskar dina underbara inlägg.😍 Önskar dig ett fantastiskt gott år. Kram Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Önskar dig ett härligt nytt år! Kram

      Radera
  2. Hej!
    Följer gärna med in i 2018. Bloggen är både rolig och lärande att följa, så tack för det. Grejar förstås själv med liknande sysslor så inspiration får jag på vägen.
    Gun Nilsson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt! Att inspirera är det jag hoppas kunna göra. 😀

      Radera
  3. Tack för att jag får möjlighet att följa din blogg, fortsätter 2018.
    Började följa dig när du virkade en stjärna om dagen, denna pläd har jag ännu som ett projekt i tänkarna/Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Så roligt att du stannat kvar så länge! Jag kan varmt rekommendera att virka en ruta om dagen, även om man inte måste göra en varje dag under ett helt år! Jag är så glad för min stora filt, den gläder mig varje gång jag ser den.

      Radera