13 jan. 2018

Djungeltema

Julen är ute och nu har vi djungeltema i vårt vardagsrum.
Grönt är skönt!
Jag tror Luna känner sig som en stolt lejonhona i vår djungel.

Från djungeldjur till zebror. 
Yll o tyll har just nu en knit-along på sitt sockmönster Zebra. Jag har stickat många randiga sockor som ni säkert vet och jag följde inte Zebra-mönstret till punkt och pricka utan gjorde mer som jag brukar men de får kallas zebror ändå. Ett nystan Zauberball 100 (det som bara är merinoull) i färgen Red to go 2305. Garnet räcker till ett par sockor till. Tå, häl och mudd är stickad i Trekking färgad av Tant Kofta
Sockorna är ordentligt katt-rolerade,  
av både Minerva och 
Morris.

Och nu är det klippt! 
Stjärnhop-sjalen är nu uppklippt och det är dax att plocka upp väldigt många maskor runt om för att sticka en bård. Det kommer ta tid men så här nära en färdig Stjärnhop har jag aldrig varit! Det är, som jag tidigare skrivit, min flerfärgslärsjal och det finns en hel del tokigheter i den, t ex så har jag uppfunnit en ny sorts stjärna någonstans mitt i. En designvariant skulle man kunna säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar