7 jan. 2018

Nyfikna klubbens möte

Vilken solig och fin dag! Jag vill gärna ha snö så här års men jag säger aldrig nej till en solig dag. Solen väcker något inne i själen som liksom hoppar upp och ner av glädje.
Och vem tycker inte om en rosa kvällshimmel? Jag gör det absolut! 
Idag var det sockstickningen som drog längsta strået och fick komma upp ur stickpåsen. 
En liten enhörning hjälper mig att hålla koll på varven. 
De här sockorna blir inte alls lika men de kommer ändå höra ihop livet ut. Så kan socklivet vara.

Ikväll hade nyfikna klubben möte i min tyghylla.
Vad de avhandlade vet jag inte men det var tydligen ett intensivt möte för efter en stund hade ordförande lagt sig ner. 
Ja ja, han får väl ligga kvar där på scrapskorgen, sötnosen.

Härom dagen hade vi ett spännande möte i dimman. 
Tänk att ett hygge kan vara så vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar