23 jan. 2018

Bistert

Lite hitåt och lite ditåt, det är så man stickar början på All the love-tröjan
Nu har jag kommit så långt att jag precis sammanfogat de fyra axeldelarna så att det blivit ett hål för halsen mitt i. Nu ska jag sticka på framstycket en stund för att så småningom sammanfoga allt under ärmhålen så att kroppen kan stickas runt. 
Jag stickar med en tråd alpacka och en tråd silk mohair och tyget blir ljuvligt. 
Det har varit en ganska grå dag här vid Kalmarsund. 
Vi har ett tunt snötäcke men det kommer snart försvinna, prognosen pekar på många plusgrader om ett par dagar. Trist för mig som gärna vill ha mer snö.

När jag fixade i köket tidigare idag kände jag mig märkligt iakttagen. 
Inte så konstigt upptäckte jag. Jag vet inte vad de ville, det var inte matdax, men de såg väldigt bistra ut båda två. Lika bistra som vädret. 
Tur att det finns tulpaner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar