3 jan. 2018

En rest från förra året

Förra årets allra sista avslutade projekt var en sjal. En ljuvligt mjuk sjal i merinoull som skiftar från ljusblått, via mintgrönt, till lila.
Garnet heter Poema och jag köpte det på Ateljé Norrgården innan jul. 
Mönstret är en Brusch creek shawl (av Carina Spencer) som jag modifierade på slutet eftersom mönstret tog slut innan garnet gjorde det. Jag fortsatte upprepa mönsterbårderna med hål- och vågvarv och maskade sedan av, i stället för att sticka mönstrets avslutande spetsbård. 
Det är väldigt fina färgövergångar i garnet och de kom till sin rätt i den här sjalen tycker jag. 
Lagom stor att ha runt axlarna eller runt halsen. 

En finfin sjal i färger som passar det mesta i min garderob
och mina ögon tror jag. Matcha är grejen, eller hur?!

4 kommentarer:

  1. Vilken vacker sjal och i havets färger,så som det kan skifta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, från snällt och varmt till mörkt och stormigt! Kram

      Radera