1 okt. 2014

Släppa taget

Nu är det oktober. 
Nycklarna till vårt gamla hem överlämnades idag till de nya ägarna. De var glada. Jag fick migrän. Nu har jag legat i en slags konstig dvala några timmar och trots att det känns som det brinner i huden och jag mår lite illa så känns finns också en lättnad i kroppen. Räkningen på flyttstädningen kom idag  också och när den är betald så finns inga band mellan oss och det gamla huset kvar. Konstigt. Omtumlande. Skönt. Oroligt. Ja, känslorna går i vågor och jag skänker en tacksamhetens tanke till att jag kan vara i nuet, i alla känslorna och låta dem skölja över mig och sakta torka bort. 
Nu har vi släppt taget.
Nu går vi vidare.

Jag går vidare i prickar och ränder.
Jag fortsätter också med dagens ruta ännu en månad. Det är ju bara tre månader kvar till fullt år! 
Vit, lite tom.
Mönstret finns i boken 200 blocks for blankets, throws and afghans och heter Gothic square (nummer 94).
I morgon är det en ny dag, med nya känslor. 
Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar