12 okt. 2014

Njutbläddra

Tänk att petunior kan blomma i mitten på oktober! Det gör dem hemma hos bästa K. Hon har osedvanligt gröna fingrar! Men pelargonen jag skulle haft med hem glömde jag, förmodligen för att regnet vräkte ner när jag skulle åka och jag fick rusa ut till bilen.
 Att säga hej då till sötaste kattungarna var svårt, speciellt som Tiger visade sitt sötaste ansikte
och Morris var hur kelgo som helst. 
Jag hann inte långt förrän regnet upphörde och det var skönt det. När jag bara hade ett par mil hem var det stopp på vägen. En singelolycka där någon dragit in i vajerräcke och flugit över vägbanan och ner i ett dike. En olycka kan hända på en sekund. Jag tror det gick ganska bra för dem i den här bllen men otäckt är det. 
Hemma sjönk jag ner i soffan med boken Finstickat av Helga Isager.
 Här ska njutbläddras en stund!

2 kommentarer:

  1. Jahadu, den olyckan träffade mig rakt i ansiktet. Det låter som den min bror var inblandad i. Fårbo? Ja, det gick bra, helt oskadd. Det visade sig vara elektroden till hans pacemaker (inopererad för tre veckor sedan) som släppt och han förlorade medvetandet några sekunder. Det räckte. Tur att allt slutade väl.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Tack och lov att det slutade väl!
      Kram

      Radera