29 okt. 2014

Det andra lila

Så här i nästan skymning tog jag med det största av de tre lila täckena ut på berget för att ta några bilder. Både Luna och Minerva kunde tänka sig att följa med och vara fotomodeller.
Luna gick direkt fram till täcket men innan jag hann knäppa första kortet var hon redan på väg till något annat mer spännande.

Minerva ställde sig så fint bredvid täcket men mot det grå berget syntes hon nästan inte. 
Mönster till min 20:e quilt finns i boken In love with squares and rectangles av Amy Walsh och Janine Burke. Jag har som vanligt inte följt mönstret helt men på ett ungefär.  
Baksidan är ett batikfärgat bomullstyg som passade perfekt i färgerna. 
Minerva som är lite rädd av sig gick med uppburrad svans hela tiden vi var ute, i fall det skulle komma ogärningsmän eller så. 
Luna däremot älskar att vara ute på upptäcksfärd. 
En lång stund smög hon runt täcket.
Det gjorde jag med.
Dagens ruta är lugn. Lugn därför att jag orkar vara mer än så.
Nu ska jag rita lite!

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar bakrund du valde för fotografering av dina 'jätte' läckra kviltar blir alldeles mållös.
    Må så gott

    SvaraRadera
  2. Dom är ju för ljuvliga, kattfröknarna!!

    och kviltarna...wow!!

    Och du! <3

    SvaraRadera