28 juli 2013

N - T - H

Vi har varit på semester några dagar men schemalagda blogginlägg har dykt upp här för jag ville att trogna bloggläsare skulle ha något att läsa medan jag gjorde annat. Det är så fiffigt med teknik ibland, eller hur?
Vår lilla semestertripp var tänkt som något spännande och skön avkoppling. Ibland blir det inte som man tänkt sig för ofta blir det bättre men andra gånger blir det inte det. Vi har sett mycket fint och ätit gott men faktum är att jag är tröttare nu än innan vi åkte och det var ju verkligen inte avsikten.
Vi var bland annat i en fantastisk botanisk trädgård och eftersom jag är fascinerad av strukturer så letar jag efter sådana att inspireras av vid skapande.
Tänk så variationsrik naturen är! 
Fulländad är den också. 
De som gick före mig räknade bladen på den här men jag blev yr av att försöka. 
Högre ambitioner? 
Narturlig ömsinthet.
På tal om det - i hur många ord kommer konsonanterna n-t-h efter varandra? Sånt kan man fundera på om man inte har annat för sig. Och vad ömsinthet är och hur den kan visas kan man också ägna en tanke eller två.
Jag är så trött och tom så jag inte gjort ett dugg mer än att fundera lite idag. Försökte sticka men tröttnade efter ett par varv - trots att jag så gärna vill ha Sugar Maple-tröjan klar.
Snart nog. Ja, snart nog är den det för snart orkar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar