21 juli 2013

Fastertid i Linköping

Linköping är en stad jag tycker mycket om och att vara i Linköping med mina söta brorsbarn gör det hela dubbelt så roligt vilket jag var för några dagar sedan.
Vi åkte till Valla gård. Där finns kaniner, getter, hästar, gamla traktorer och ett tågmuseum bland annat. 
Det här huset lär vara Östergötlands äldsta trähus, byggt 1660 om jag inte minns fel av vad det stod på informationstavlan. Det är flyttat till Valla gård på senare tid. 
Ett bihus! 
Ett sådant har jag aldrig stött på tidigare. 
Överallt på Valla gård finns det fina saker att titta på, i stort och smått. 
Lillasyster tyckte hästarna var hemskt läskiga så där stannade vi inte länge. Den här killen var annars van att bli beundrad, det märktes. 
Varken lillasyster eller storebror var däremot rädda för gamle Oliver. 
Hur kul som helst att klättra på. 
Efter Valla och välbehövlig lunch intog vi gamla Linköping. 
Vi åkte tåg för det hade faster lovat...
...och sen besteg storebror stolt ett berg medan lillasyster var måttligt imponerad. 
I Trädgårdsföreningen stod barnen stilla ungefär fyra sekunder...
...innan de for iväg till lekplats och lusthus. 
Min brorson frågade med en suck om jag var tvungen att ta kort på allt. Nej, svarade jag, men jag vill och då blängde han lite på mig och såg ut att tänka "Du är allt bra tossig du Anettan" - och ja, det är ju tur att jag är det, för hur roligt skulle det annars vara med en gammal faster?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar