5 juli 2013

Köttätande växter och fiskar

Monika frågade i en kommentar för lite sedan efter zentangle. Jag har inte ritat så mycket på sistone men de gångerna jag gjort det har det varit i finfint ritsällskap. Barn är experter på att rita, så fria att använda kritan och pennan som de vill.
Bra ritsällskap är verkligen inspirerande!
Den här är ritad med glittergel-penna. Lite kladdigt men roligt att prova. Jag trodde jag ritade en sjöstjärna men lille experten sa att jag gjorde en köttätande växt.

Nyligen satt lilla söta och jag och ritade.
Hon gjorde prickar och ringar.
Så då gjorde jag också det men lilla experten sa att det blev en fisk.
Den här gången var det färgade blyertspennor som fanns att tillgå. 
Jag undrar vilket ritsällskap det blir nästa gång, och vilken sorts pennor som ska testas och vad ska experterna säga?
Alltid lika spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar