28 dec. 2015

Skydda sig själv

Äntligen fanns det både tid, väder och ork för en långpromenad och trots att det blåser kraftigt här så var det skönt att vara ute en dryg timme.
Havet ser ganska lugnt ut på bild men det röt och dånade kraftigt. 
Blå Jungfrun låg där, alldeles blå vid horisonten. Det är skönt med saker som är konstanta.
Den lilla snö som kom igår morse regnade bort redan igår eftermiddag och allt är blött, var man än sätter fötterna.
Mina ritgrejer ligger fortfarande framme och de lockade mig att börja på något nytt. 
Teckningen hade kunnat fortsätta vara svart-vit men jag kunde inte motstå att färglägga den.




En strof från boken jag läser just nu fick bära bilden:
Ibland måste man skydda sig själv för att kunna gå vidare. 
Koftan växer sakta. Jag funderar på att repa upp en del av kroppen och göra den vidare men ärmarna måste bli klara först. En sak i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar