26 dec. 2015

Fullproppat


 Det sägs att det ska komma snö här i natt. Jag hoppas det gör det för jag tycker om känslan när jag vaknar på morgonen och tittar ut och världen har blivit vit. Ren och vit. Det är lugnande på något sätt och det känns så ombonad med snö som bäddar in allt. Den lilla flickan i mig älskar den där känslan.
Jag har fått frågan flera gånger om teckningarna jag visar är färglagda målarboksbilder. Det är de inte. Jag ritar själv, med tuschpennor i olika storlek och med färgpennor. Idag hade jag ingen särskild inspiration när jag satte mig med pennor och papper och när det är så funkar det bra för mig att upprepa motiv jag ritat tidigare. De växer alltid till något nytt, något eget. 
Det blir som en slags märkbok, inspiration och förslag att använda vid andra tillfällen. 
All julmat har gjord mig fullproppad och fullproppad blev teckningen. En typisk annandagsteckning kanske.

På stickfronten händer inte mycket just nu. Jag tar några varv på pågående stickningar men ingen verkar bli klar inom överskådlig tid och därför känns ingen riktigt rolig.
Lilla dot tog med sina hundar och åkte hem i dag. De var lite oroliga att hon skulle åka hem utan dem när hon packade bilen så de vågade inte släppa henne med blicken. 
Nu när de åkt hem tycker jag huset är tomt men jag vet några som tycker att det är härligt att kunna gå omkring utan att riskera att bli jagade eller utskällda.
Syskonen Bus.

1 kommentar:

  1. Vilka jättefina bilder. Detta kan man visst kalla konst. Inte vem som helst som skulle kunna rita på det sättet. Fantastiskt, jag blev en beundrare av detta. Ha en fortsatt fin helg.

    SvaraRadera