30 dec. 2015

En sak som jag vet

En sak vet jag alldeles säkert och det är att en promenad ger energi och en promenad i skogen, om än väldigt kort, ger mer energi än en lång promenad på asfalterade vägar.
Jag har den stora lyckan att kunna gå en del av mina promenader i skogen och alldeles intill havet. Det är verkligen skönt för själen. Som att ta en mental dusch, rena sig från trivialiteter och vardagsgråhet och fylla kroppen med liv och lust. 
Idag har det varit ännu en solig dag men inte fullt så blåsig och betydligt kallare än de senaste dagarna. Nu lägger sig isen på skyddade ställen.  
Det är härligt att kunna tanka lite dagsljus också efter en tröttsam tid. 
Det sista jag gjorde innan jag gick in var att nypa av några kvistar blåbärsris. De ger föraningar om allt fint och bra som kommer tillsammans med ljuset. 
Luna är den av våra katter som helst, precis som jag, tillbringar så mycket tid som möjligt i utbygget. Jag tänker att det är ett väldigt gott tecken att hon trivs där lika bra som jag gör. 
Dagens ord är till en vän:
Våga hoppa. Du landar i blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar