7 dec. 2015

Rita fram till jul

Det vimlar av advents- och julkalendrar och de flesta fångar inte mitt intresse alls men när jag av en slump stötte på Maja Larssons webbkurs som pågår i december så fastnade jag. Maja tipsar om ett mönster att teckna varje dag fram till jul, ett enkelt mönster som passar bra för zentangle, doodle eller bara telefonkladd.
Jag utgår från hennes förslag och gör det som faller mig in. Jag tycker just nu om att blanda ord och bild så då har det blivit så på de jag hittills gjort. 
Just nu passar det mig väldigt bra att någon annan står för idén som jag sedan kan utgå ifrån.
Jag har så mycket i huvudet att det värker och det känns som om hjärnan växer på höjden och vill ut genom skallen. På riktigt. 

Morris tyckte att det var ganska tråkigt när jag halvlåg i soffan och ritade så han la sig helt sonika på pennorna.
Han ville ha monsterkel på magen och det fick han så klart.
Vem vågar låta bli när han hotar att äta upp en?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar