18 dec. 2015

Fönsterprydnad

Idag har jag haft migrän så jag knappt kunde ta mig hem från jobbet. Surt. Ingenting, absolut ingenting har blivit gjort. Det är säkert bra fast också väldigt frustrerande. Jag har ju inte ens kunnat rita!
Nåja, det blir snart jul i alla fall.

Svärmors samling av Jenny Nyström-tomtar som vi fått står redan och kikar på oss i ett av fönstren i utbygget. (Jag tänker att det vore fint med ett  annat namn på utbygget så vi slipper säga utbygget hela tiden men namnet har inte uppenbarat sig än.)

Förutom tomtar har vi andra saker i fönstren. I alla fall då och då.
Luna är en speciell katt på många sätt. Jag tror inte hon vet att hon är katt över huvudtaget.

Dagens händelse var en havererad postbil på vår pyttelilla väg. Det är tur att vi inte har någon passerande trafik för den blockerade allt under nästan två timmar innan den kunde bärgas därifrån. Paketen den hade med sig bärgades efter bara en halvtimme så de kom dit de skulle innan fredagen var slut. 
Ja det var den fredagen det. Kan jag få en lördag utan migrän eller allt för jobbiga följder efter dagens omgång vore jag tacksam. 



2 kommentarer:

  1. Jättefina tomtar, och härligt med katter som underhåller även om de inte vet om det.
    Namn på rum kommer nog när de kommer, i förväg eller efteråt. När mina föräldrar köpte huset jag växte upp i kallade mamma ett av rummen "Blå salongen" från första början (även om det tog närmare 20 år innan den blev klar...)

    SvaraRadera