5 mars 2014

Schhh!

I dag har varit en konstig dag. Riktigt konstig.
Hela förmiddagen var tyst och tom på jobbet och det var som om tystnaden följde med mig hem. Nu tycker jag ju att det är skönt med tystnad men det är skillnad på tystnad och tystnad på något sätt.
Ett tag hade jag tvn på men med ljudet avstängt. Ljud passade inte in i dag. 
Jag sa ju att det var en konstig dag.

Jag stickar lite på sjalen Dotted. Den är ljuvligt söt men den kommer bli väldigt liten. För liten faktiskt. Antingen ska jag repa upp senaste mönstervarven och öka på med minst en prickmönsteromgång till och köpa mer garn och troligen mer pärlor eller så stickar jag klart och ger den pyttelilla men väldigt söta och mjuka sjalen till världens sötaste 3,5-åringen. Hon kan ju alltid ha den när hon klär ut sig... 
Svårt beslut av någon anledning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar