15 mars 2014

Syträff och installation

I dag har det varit en rolig dag!
Äntligen har jag och symaskinen haft lite kvalitetstid med varandra igen. Det känns som en evighet sedan. Ingrid på Husqvarnabutiken tog sitt pick och pack och åkte till Oskarshamn för att ha maskinbroderidag med mig och några till. Vi broderade och sydde MFJ design-necessärer.
Jag broderade ut två stycken, vilket gjorde att jag inte orkade eller hann göra dem färdiga under träffen.
Anette och Ingmarie gjorde var sin och de blev klara.
Medan maken lagade middag så plockade jag upp symaskinen hemma och nu är mina också klara.
Bottenprecisionen gillar jag! 
Svart, grå och rosa blev den ena. 
Vinröd, vit och svart blev den andra.
Jätteroliga projekt och mycket välgjorda broderier. Gillar det!

Mellan träff och middag/sömnad så hann vi ta en snabbtur till huset vid havet.
Nu är mattan lagd i köket, och dold under papp ett tag till.
Taket är målat i vardagsrum/kök och utsikten lite suddig genom all plast.
På en köksvägg har elektrikern gjort en spännande installation.
Intressant...
Så skönt att vi inte bor i röran tänker jag varje gång jag är där fast ute finns ju lugnet.

Enormt blåsigt har det varit i natt och i dag men just när vi var där ute var det ganska lugnt. 
Nu ska jag virka dagens ruta. Den blir nog lugnt blå för en lugn och bra dag.






1 kommentar:

  1. Roligt att läsa att du syr lite igen och dina necessärer är jätte fina.
    Förstår du haft en toppen dag!!Bambikram

    SvaraRadera