22 mars 2014

Prokrastinering deluxe

När jag har saker som jag måste göra är jag hur uppfinningsrik som helst för att slippa göra dem. Slippa, nej det gör man ju förstås inte, men det blir mycket mindre tid kvar att göra det där man måste... Suck, men jag är aldrig så intresserad av att städa, plocka undan och fixa det där som inte är ett dugg bråttom när jag försöker komma undan det där som verkligen borde göras nu, innan det blir panikbråttom. Jag tror ni förstår. I dag har jag alltså gjort annat än det jag borde. Jag har till exempel sytt ännu en söt necessär från MFJ-design.
Just den här ska ges bort och på andra sidan är den namnad men det kan jag inte visa. 
Den ska ju inte ges bort förrän om tre veckor sådär... Inte minsta bråttom att sy den alltså.
Det var verkligen inte bråttom att sätta sig och rita krumelurer heller men det gjorde jag förstås.
Dagens ruta kan man ju åtminstone säga är bråttom att göra. Innan dagen är slut i alla fall.
Blågrön är uppskjutandets färg i dag.

Nu är det kväll och jag har faktiskt gjort lite av det jag borde ägnat hela dagen åt men nu är det dax att plocka fram en stickning. Kanske den här?
Eller en annan.

3 kommentarer:

  1. Den där stickningen ser spännande ut, är det något du tror att jag klarar av? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så klart! Ta med dig två garner med olika färg och en rundsticka så visar jag dig på en minut :) Kram

      Radera
  2. Necessären som Du sytt få mig att tänka på den kommande påskhelgen! Den var väldigt söt, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera