3 mars 2014

När det blir bättre än man vågar hoppas

Jag har bestämt mig.
Jag är toknöjd!
Kanske kommer ni ihåg att jag gjorde sista delen i Follow your arrow-sjalen tvåfärgad och när jag var klar var jag osäker om det var bra eller inte.
Jag gillar det!
Sjalen är stickad i Donegal tweed från Magasin Duett på sticka 4,5 mm. Mindre är 150 gram ljust och mindre än 50 gram mossgrönt. Jag följde mönster BABBB, med en modifiering på sista delen. I stället för att göra spetsarna assymetriska gjorde jag alla lika långa.
Ett par halvvantar att matcha med kunde jag inte låta bli att sticka. De är stickade i dubbelt garn. 
Garnet genomgår en härlig metamorfos när man sköljer upp det man stickat. Från strävt till mjukt, bara så där! 
Ett set som jag hoppas kommer till användning.

För några dagar sedan beställde jag några grejer från Garn & Mera. Leveransen gick supersnabbt och varorna var finfina. Titta här vilken söt liten katt jag fick med. 
Det är en klipp-katt! 
De går snart att beställa hos Garn & Mera. Jag tror nästan man kan behöva mer än en...

För övrigt är jag lite försiktigt avvaktande i dag. Hostan som följde efter förkylningen har inte släppt taget om mig än men snart hoppas jag.
Vit är en försiktig färg, den passar bra på dagens ruta.

4 kommentarer:

  1. Väldigt fin sjal du gjort. Men jag undrar vad du virkar för mönster på rutorna nu? Det är himla fint. Blir sugen på rutor till en filt men jag tycker mormorsrutor är aptråkiga att göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Det finns många fina och roliga rutor att virka. Jag har köpt en bok med 200 olika mönster (se blogginlägg från 4 mars) men på nätet finns många gratismönster. Här t ex http://stickskolan.se/strukturer/mormorsrutor/

      Radera
  2. kan mycket väl förstå att du är toknöjd med sjalen, så fin som den blev!!! jag är riktigt avundsjuk:)

    saxen var ju bara för söt:)

    SvaraRadera